Αγκυλοποιητική Σπονδυλίτιδα

Η Αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα είναι μια μορφή αρθρίτιδας που προσβάλλει κυρίως τη σπονδυλική στήλη, αν και άλλες αρθρώσεις μπορούν να συμμετέχουν. Προκαλεί φλεγμονή των σπονδύλων που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό χρόνιο πόνο και δυσφορία.

Στις πιο προχωρημένες περιπτώσεις (αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις), αυτή η φλεγμονή μπορεί να οδηγήσει σε σχηματισμό νέου οστού στην σπονδυλική στήλη, με αποτέλεσμα η σπονδυλική στήλη να γίνει εντελώς άκαμπτη και να δημιουργηθεί έντονη κύφωση (καμπούρα).
Φλεγμονή, πόνος και δυσκαμψία μπορούν να παρουσιαστούν και σε άλλες περιοχές του σώματος, όπως τους ώμους, τα ισχία, τα πλευρά, τις φτέρνες και τις μικρές αρθρώσεις των χεριών και των ποδιών. Μερικές φορές τα μάτια μπορούν να συμμετάσχουν (γνωστή ως Ιρίτιδα ή ραγοειδίτιδα), και σπάνια, οι πνεύμονες και η καρδιά μπορεί να επηρεαστούν..
Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της αγκυλοποιητικής σπονδυλίτιδας είναι η συμμετοχή της ιερολαγόνιας (SI) αρθρωσης με την εμφάνιση ιερολαγονιτιδας κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της νόσου. Ιερολαγόνιες είναι οι αρθρώσεις στη βάση της σπονδυλικής στήλης, όπου η σπονδυλική στήλη ενώνεται με τη λεκάνη.

Υπάρχει θεραπεία;
Επί του παρόντος, δεν υπάρχει καμία γνωστή θεραπεία για την Αγκυλοποιητική Σπονδυλιτιδα, αλλά υπάρχουν θεραπείες και φάρμακα για τη μείωση των συμπτωμάτων και τη διαχείριση του πόνου. Επισκεφθείτε τον Ρευματολόγο σας ή τον οστεοπαθητικό σας για να σας ενημερώσουν για τις επιλογές που έχετε

Η γυμναστική, οι ασκήσεις σωστής στάσης, η υδροθεραπεία, η οστεοπαθητική και η φυσικοθεραπεία μπορεί να είναι πολύ χρήσιμες στην αντιμετώπιση των συμπρωμάτων της νόσου

Διατροφή

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ασθενείς με ΑΣ καταναλώνουν πολλά γαλακτοκομικά και κρέατα και λίγα φρούτα και λαχανικά.

Το κρέας και τα γαλακτοκομικά περιέχουν αραχιδονικό οξύ, ένα λιπαρό οξύ που αυξάνει την φλεγμονή σε ρευματικές και αρθριτικές καταστάσεις καθώς μετατρέπεται σε προσταγλαδινες και λευκοτριένες (ορμόνες της φλεγμονής) . Μια έρευνα έδειξε ότι μετά από παντελή απουσία λιπών για 7 εβδομάδες από τη διατροφή ασθενών με ΑΣ, οι ασθενείς δεν είχαν καθόλου πόνο. Το άσχημο είναι ότι μόλις επανέφεραν το λίπος, σιγά σιγά επανήλθαν και τα συμπτώματα

Αποφυγή Αλλεργιογόνων τροφών έχει δείξει μείωση των συμπτωμάτων. Το ιδανικό είναι να γίνει τεστ τροφικών δυσανεξιών και αν αποφεύγουμε τις τροφές που δεν ανεχόμαστε. Εναλλακτικά από τις πιο συχνά αλλεργιογόνες τροφές είναι το σιτάρι το καλαμπόκι και τα εσπεριδοειδή

Υπάρχουν έρευνες που συνδέουν τα αλκαλοειδή με την ΑΣ και άλλες αρθρίτιδες. Τροφές που παράγουν αλκαλοειδή είναι η ντομάτα, πατάτα, μελιτζάνα πιπεριά και θα πρέπει να αποφεύγονται.

Συνδυασμός τροφών.   Τροφές υψηλές σε πρωτεΐνη (κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, ψάρι, ξηροί καρποί κ.α) δεν θα πρέπει να καταναλώνονται σε συνδυασμό με τροφές υψηλές σε υδατάνθρακες (ρύζι, πατάτες ζυμαρικά, ψωμί). Να καταναλώνονται άφθονα λαχανικά και φρούτα

Έκθεση στον Ήλιο. Η έκθεση στον ήλιο βοηθάει στην παραγωγή της βιταμίνης D. Συνήθως χρειάζεται και συμπληρωμα D3

Συμπληρώματα . Οι Βιταμίνες C, E καθώς και το λάδι νυχτολούλουδο μειώνουν τον πόνο και την φλεγμονή

Ελευθέριος Μουράτης